تاریخ انتشار : شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 8:35
کد خبر : 1638

‍ ایجاد فضای سبز و درختکاری شهرستان سرخه در دستور کار

‍ ایجاد فضای سبز و درختکاری شهرستان سرخه در دستور کار

‍  ایجاد فضای سبز و درختکاری شهرستان سرخه در دستور کار فرماندار سرخه گفت: جلوگیری از اثرات آلایندگی‌ها و گرد و غبار نیازمند اهتمام ویژه در خصوص ایجاد فضای سبز و درختکاری در شهرستان سرخه است و این امر با جدیت دنبال می‌شود.به گزارش امامی خبرنگار سرخه نیوز، حجت‌الله کرمانی، فرماندار سرخه در گفت‌وگو با

‍  ایجاد فضای سبز و درختکاری شهرستان سرخه در دستور کار

فرماندار سرخه گفت: جلوگیری از اثرات آلایندگی‌ها و گرد و غبار نیازمند اهتمام ویژه در خصوص ایجاد فضای سبز و درختکاری در شهرستان سرخه است و این امر با جدیت دنبال می‌شود.
به گزارش امامی خبرنگار سرخه نیوز، حجت‌الله کرمانی، فرماندار سرخه در گفت‌وگو با خبرنگاران یکی از دغدغه‌های خود را ایجاد فضای سبز به خاطر وجود آلایندگی‌ها در شهرستان عنوان کرد و گفت: ایجاد آلایندگی واحدهای آلاینده از یک سو و ورود گرد و غبار از غرب به کشور از سوی دیگر چالش‌هایی است که با آن مواجه هستیم و همین امر اهمیت ایجاد فضای سبز و توجه به موضوع درختکاری را دوچندان می‌کند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده و برگزاری جلسات مستمر با ادارات مربوطه در سرخه عنوان کرد: بر همین اساس مصوب شده است در سه کیلومتری تمامی روستاهای تابعه شهرستان سرخه نسبت به درختکاری اقدام شود.

فرماندار سرخه از دیگر کارهای در دست اقدام را ایجاد بلوار از امام علی سرخه تا جاده منتهی به لاسجرد عنوان کرد و گفت: ایجاد این بلوار از قبل از چهار راه کربنات آغاز و روستاهای نظامین، اسدآباد را تا جاده اصلی لاسجرد شامل می‌شود و در همین راستا خاک‌برداری‌ها انجام شده است و پس از انجام کارهای زیربنایی دو طرف بلوار درختکاری می‌شود.

کرمانی اظهار کرد: برنامه درختکاری را قصد داریم از کارخانه آرد شهرک صنعتی سرخه به سمت کارخانه تولیدی «افق کوروش» انجام دهیم و همچنین در حال پیگیری برای ایجاد فضای سبز در ورودی شهر سرخه هستیم و ظرف یک هفته آینده میدان شرقی تسطیح و در مساحت سه هکتاری فضای سبز ایجاد می‌شود و همین اقدام در محدوده میدان غربی نیز در دستور کار قرار گرفته است که بیش از دو هکتار مساحت دارد.

وی بیان کرد: موضوع دیگری که بسیار مهم است بحث جنگل‌کاری ۵۰۰ هکتاری منطقه زیوان با همکاری منابع طبیعی و اداره آب و فاضلاب است و اگر این جنگل احداث شود منجر به خنک شدن هوای شهرستان و روستاهای همجوار خواهد شد و همچنین مانع ورود گرد و خاک می‌شود.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.