تاریخ انتشار : سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 13:38
کد خبر : 1813

مسئول بسیج سازندگی شهرستان سرخه

بسیج سازندگی، در کنار دولت مشغول خدمات‌رسانی به مردم است

بسیج سازندگی، در کنار دولت مشغول خدمات‌رسانی به مردم است

به گزارش پایگاه‌خبری‌تحیلی برادر پاسدار محمد جواد عبداللهی، مسئول بسیج سازندگی شهرستان سرخه، در خصوص اقدامات انجام شده توسط آن نهاد گفت: بسیج سازندگی در شهرستان سرخه در قالب دو قرارگاه اقتصاد مقاومتی و محرومیت‌زدایی درحال فعالیت است که در قرارگاه بسیج سازندگی شهرستان، خواهران و برادران جهادگر در قالب ۲۸ گروه جهادی فعال ازجمله

به گزارش پایگاه‌خبری‌تحیلی <<سرخه‌آنلاین>> برادر پاسدار محمد جواد عبداللهی، مسئول بسیج سازندگی شهرستان سرخه، در خصوص اقدامات انجام شده توسط آن نهاد گفت: بسیج سازندگی در شهرستان سرخه در قالب دو قرارگاه اقتصاد مقاومتی و محرومیت‌زدایی درحال فعالیت است که در قرارگاه بسیج سازندگی شهرستان، خواهران و برادران جهادگر در قالب ۲۸ گروه جهادی فعال ازجمله گروه‌های عمرانی، بهداشتی، درمانی و فرهنگی مشغول خدمت‌رسانی به مردم نیازمند هستند.

مسئول بسیج سازندگی شهرستان سرخه در همین رابطه افزود: البته تمرکز بر خدمت‌رسانی به مردم در عرصه‌های مختلف است که به همین منظور عرصه‌های ۹گانه‌ای تعریف شده است. همچنین این گروه‌های جهادی مجری برخی پروژه‌های عام‌المنفعه مانند آبرسانی به روستاها و بهسازی و نوسازی مدارس هستند. از دیگر فعالیت‌های بسیج سازندگی می‌توان به توزیع جهیزیه بین نوعروسان نیازمند، توزیع لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان محروم، اجرای آسفالت و توزیع قیر رایگان در سطح روستاها و راه‌های روستایی، اشاره کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص سایر اقدامات انجام شده توسط بسیج سازندگی شهرستان سرخه گفت: لایروبی مسیرهای آب کشاورزی، لایروبی استخر ذخیره آب کشاورزی، مرمت مساجد و حسینیه‌ها، توزیع غذای گرم بین نیازمندان از دیگر اقدامات بسیج سازندگی شهرستان سرخه در سال ۱۴۰۲ بوده است. همچنین در قالب اقتصاد مقاومتی، پرداخت تسهیلات اقتصاد مقاومتی به متقاضیان را داشتیم که تاکنون بالغ بر ۷۵ مورد تسهیلات مالی به ارزش حدود ۷۰ میلیارد ریال از طریق بانک‌های عامل به متقاضیان واجد شرایط اهدا شده است.

وی افزود: همچنین نیروگاه‌های خورشیدی کوچک مقیاس در منازل مسکونی متقاضیان اجرا و احداث شده است و نیز صندوق‌های قرض‌الحسنه مردمی در محلات تأسیس شده‌اند که درحال‌حاضر مشغول فعالیت و ارائه کمک‌های مالی به مردم هستند.

مسئول بسیج سازندگی شهرستان سرخه در زمینه اشتغال‌زایی نیز گفت: در زمینه آموزش و اشتغال‌آموزی نیز برگزاری کلاس‌های آموزشی، برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی از اهم فعالیت‌های قرارگاه اقتصاد مقاومتی در سطح شهرستان سرخه بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از اهداف و مأموریت ویژه‌ای که بسیج سازندگی شهرستان سرخه در سال ۱۴۰۳ پیگیری می‌کند، موضوع تحقق شعار سال است که ان‌شاءالله بتوانیم با مردمی کردن اقتصاد و کمک در این عرصه، در زندگی مردم نیز تأثیرگذار باشیم و همچنین فعالیت‌ها و مشاغل خرد خانگی و مشاغل روستایی را تقویت کنیم.

عبداللهی در خصوص مساعدت بسیج سازندگی با دستگاه‌های اجرایی گفت: از دیگر اقدامات بسیج سازندگی می‌توان به کمک به دستگاه‌های اجرایی شهرستان در زمینه اجرای پروژه‌های دولتی اشاره کرد که با توجه به نیاز و اعلامی که مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان دارند، برخی از پروژه‌های دولتی با دستور استاندار که در واقع جانشین رئیس‌جمهور در استان است، به گروه‌های بسیج سازندگی شهرستان سرخه واگذار می‌شود که این پروژه‌ها با حداقل هزینه به مرحله اجرا و بهره‌برداری می‌رسند.

وی در همین زمینه افزود: در سال ۱۴۰۲ با کمک‌های مردمی، احداث کانال بتنی انتقال آب کشاورزی و روستایی اسدآباد و بخش آباد و به طول ۱۷۰۰ متر با موفقیت انجام شده است. در سال جاری نیز با هماهنگی‌هایی که با دستگاه‌های اجرایی شهرستان انجام گرفته است، مقرر شده است پروژه‌های دیگری با توجه به اولویت‌بندی، جهت اجرا به بسیج سازندگی واگذار گردد.

وی درخاتمه ضمن تشکر از کمک و مساعدت سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف گفت: در اینجا جا دارد از حمایت‌های بی‌دریغ فرمانده محترم سپاه پاسداران شهرستان سرخه جناب سرهنگ ادهم، امام جمعه محترم حاج آقای اشرف و فرماندهان حوزه بسیج شهرستان، فرماندهان محترم پایگاه مقاومت بسیج خواهران و برادران و نیز مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان بابت همکاری و مساعدت‌هایی که در انجام مأموریت بسیج سازندگی دارند، کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.