تاریخ انتشار : شنبه 12 خرداد 1403 - 10:50
کد خبر : 2116

نماینده ولی فقیه در استان سمنان

تعاملات اجتماعی امامان جمعه گسترش یابد

تعاملات اجتماعی امامان جمعه گسترش یابد

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی شامگاه پنجشنبه در گردهمایی ائمه جمعه استان سمنان با گرامیداشت یاد و خاطره «شهدای خدمت» با بیان روایتی از امام حسن عسکری(ع) افزود: هیچ مصیبتی وجود ندارد مگر آنکه خداوند در آن نعمتی قرار داده باشد. حجت الاسلام والمسلمین مطیعی با گرامیداشت یاد امام جمعه شهید تبریز

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی شامگاه پنجشنبه در گردهمایی ائمه جمعه استان سمنان با گرامیداشت یاد و خاطره «شهدای خدمت» با بیان روایتی از امام حسن عسکری(ع) افزود: هیچ مصیبتی وجود ندارد مگر آنکه خداوند در آن نعمتی قرار داده باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مطیعی با گرامیداشت یاد امام جمعه شهید تبریز ابراز کرد: در شرایط کنونی صِرف خواندن نماز جمعه نمی‌تواند پاسخگوی مسائل و نیازهای جامعه باشد، اگر شهید آل هاشم در بین مردم محبوب می‌شود به دلیل دامنه وسیع ارتباطات و فعالیت‌های ایشان است.

اهمیت آگاهی از دیدگاه‌های جوانان در موضوعات مختلف

نماینده ولی فقیه در استان سمنان ارتباط گیری با جوانان و دانشجویان را عاملی مفید در ایفای وظایف امامت جمعه دانست و اظهار کرد: شنیدن نظرات، انتقادات و دیدگاه‌های جوانان در موضوعات مختلف به برنامه‌ریزی صحیح ائمه جمعه در بخش‌های مختلف کمک می‌کند.

وی بر استفاده از ظرفیت بانوان با رعایت حدود شرعی تاکید کرد و گفت: یکی از موضوعاتی که رهبر معظم انقلاب نسبت به آن تذکر داده‌اند، ورود نکردن ائمه جمعه به مسائل اقتصادی نظیر ساخت و سازهای غیرضروری است.

امام جمعه سمنان دقت و حساسیت در مدیریت دفاتر ائمه جمعه را مورد تاکید قرار داد و افزود: مدیریت مطلوب دفاتر امامان جمعه، نیازمند اختصاص وقت کافی است.

مشارکت و شایسته گزینی اصل مهم انتخابات

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت: مشارکت و شایسته ‌گزینی ۲ اصل مهم و سرنوشت‌ساز است که باید در هفته‌های آینده مورد تاکید ائمه محترم جمعه قرار گیرد.

وی با تاکید بر صیانت از سرمایه اجتماعی حاصل شده از حادثه شهادت رییس جمهور و همراهان ایشان، ابراز کرد: برخی تلاش می‌کنند جمعیت میلیونی حاضر در آیین تشییع پیکر شهدای خدمت را کم‌ اهمیت جلوه دهند، قلب‌های آحاد ملت ایران در پی شهادت آیت‌الله رئیسی از عشق و محبت به انقلاب اسلامی، رهبر معظم انقلاب و نظام لبریز شد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان به استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای احیای فرهنگ «زکات» تاکید کرد و افزود: ایجاد سرمایه اجتماعی دارای مولفه‌هایی نظیر امید، رضایت، اعتماد، نشاط، مشارکت و احساس امنیت است که باید در تمام کارها مدنظر قرار گیرد.

دفاتر ائمه جمعه پناهگاه محرومان

رییس شورای زکات استان سمنان، انسجام و هماهنگی بخش‌های مختلف در جمع‌آوری زکات را شایسته تقدیر عنوان کرد و گفت: محرومان و نیازمندان، دفاتر ائمه جمعه را پناهگاه خود برای رفع مشکلاتشان می‌دانند که این امر باید در سطوح مختلف تداوم یابد.

گردهمایی ائمه جمعه استان سمنان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، مدیرکل امور اجرایی زکات کشور و رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان مدیرکل کمیته امداد استان برگزار شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.