تاریخ انتشار : پنجشنبه 31 خرداد 1403 - 21:12
کد خبر : 2654

امام‌جمعه شهرستان سرخه:

هر اقدامی در جهت تقویت بنیان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی احیای عملی غدیر است

هر اقدامی در جهت تقویت بنیان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی احیای عملی غدیر است

امام‌جمعه شهرستان سرخه: هر اقدامی در جهت تقویت بنیان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی احیای عملی غدیر است حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی اشرف در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «سرخه آنلاین» گفت: هر اقدامی که در جهت تقویت بنیان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان انقلاب اسلامی انجام می‌شود، در واقع احیای عملی غدیر و پیام غدیر است.

امام‌جمعه شهرستان سرخه:

هر اقدامی در جهت تقویت بنیان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی احیای عملی غدیر است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی اشرف در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «سرخه آنلاین» گفت: هر اقدامی که در جهت تقویت بنیان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان انقلاب اسلامی انجام می‌شود، در واقع احیای عملی غدیر و پیام غدیر است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اشرف با اشاره به اینکه امر ولایت و امامت مهم‌ترین رکن و اساسی‌ترین پایه دین و اسلام است، اظهار داشت: کاری که جمهوری اسلامی انجام می‌دهد در امتداد غدیر، احیای واقعی غدیر و بزرگ‌ترین احیاکننده اسلام علوی و اسلام اهل‌بیت و مکتب و اهل‌بیت بنیان‌گذار نهضت انقلاب اسلامی یعنی حضرت امام (ره) است، در واقع احیای عملی غدیر و پیام غدیر است.

وی تصریح کرد: قرآن و سیره اهل‌بیت (ع) به ما می‌آموزد که در حکومت و حاکمیت اسلامی نقش مردم بسیار پررنگ است. در آیات قران نیز آمده است که اقامه حق را هیچگاه به جنبه معجزه واگذار نمی‌کند و صراحتاً در قرآن به پیامبر فرموده که من اگر بخواهم، می‌توانم همه بر یک عقیده گرد هم آیند، اما هدف این نیست؛ بلکه باید مردم در مسائلی که در جامعه جاری می‌شود، طبق سنت الهی، آگاه و قیام کنند.

وی با اشاره به نقش ولی الهی و پیشوای جامعه در جهت آگاهی و بیداری عموم افراد جامعه افزود: در اندیشه امام و رهبری حضور و مشارکت مردم در پای صندوق‌های رأی یک مسئله تزیینی نیست، مسئولیت و هنر پیشوا در جامعه آگاهی دادن و بیدار کردن مردم است، اینکه مردم در صحنه حضور یابند، به طور کامل به مهارت امام و پیشوای جامعه مربوط نمی‌شود، بلکه به حرکت، ایمان انسان‌ها نیز مربوط بوده و هرکس مسئول اعمال خویش است.

امام‌جمعه شهرستان سرخه تصریح کرد: امروز وظیفه ما آگاه‌سازی عموم مردم است، هدف از جهاد تبیین، افزایش سطح مشارکت مردم و این مهم نشان از نقش مؤثر همه افراد در جامعه دارد.

اشرف با بیان اینکه بزرگ‌ترین و اساسی‌ترین قیام برای اقامه حق، قیام امام‌زمان (عج) است که منوط به حرکت و خواست مردم است، بیان داشت: بحث مشارکت مردم با تمام صنوف و تنوعی که دارند اهمیت بسیار بالایی داشته و باید برای تحقق آن هزینه و تلاش کرد. هر حرف و اندیشه دیگری غیر از این خلاف اندیشه امام و رهبری است.

وی همچنین گفت: اگر نقش مردم لازم، وظیفه و مؤثر شد، باید در جهت تحقق آن تلاش کنیم، مثل‌اینکه برای اقامه نماز، اقامه عزای سیدالشهدا یا اقامه ولایت امیرالمؤمنین تلاش می‌کنیم. برای مسئله‌ای که تعالی‌بخش نظام جمهوری اسلامی است باید تلاش بکنیم تلاش عمده ما نیز همین است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.