تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 تیر 1403 - 7:49
کد خبر : 2850

مدیرعامل بنیاد بین المللی عاشورا

شرکت در انتخابات حقی است که خدا برای مردم قرار داده است

شرکت در انتخابات حقی است که خدا برای مردم قرار داده است

شرکت در انتخابات حقی است که خدا برای مردم قرار داده است مدیرعامل بنیاد بین المللی عاشورا در سرخه گفت: حضور در انتخابات حقی است که خدا، اسلام و نظام جمهوری اسلامی برای مردم قرار داده و بهره گیری از این حق بستگی به تشخیص، میزان آگاهی، بصیرت و بینایی مردم دارد. به گزارش خبرنگار

شرکت در انتخابات حقی است که خدا برای مردم قرار داده است

مدیرعامل بنیاد بین المللی عاشورا در سرخه گفت: حضور در انتخابات حقی است که خدا، اسلام و نظام جمهوری اسلامی برای مردم قرار داده و بهره گیری از این حق بستگی به تشخیص، میزان آگاهی، بصیرت و بینایی مردم دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «سرخه آنلاین»، ویژه برنامه سالگرد شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش و اربعین شهادت حجت السلام والمسلمین شهید سید ابراهیم رئیسی و شهدای خدمت با سخنرانی آیت الله محمدحسن اختری رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) و مدیرعامل بنیاد بین المللی عاشورا با نوای گرم جعفر غلام از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در حسینیه شهدای سرخه برگزار شد.
در این مراسم آیت الله اختری با اشاره به حماسه آفرینی خون پاک شهیدان اظهار داشت: خون شهیدان آثار و برکاتی برای جامعه و زنده ماندن جامعه دارد. خون شهیدان در بقا، تداوم و جاودانگی اسلام و قرآن تاثیرگذار است. خداوند در قرآن می فرماید: شهدا که حیات و جان خودشان را در راه خدا داده اند، خداوند به آن ها جاودانگی و زندگی می دهد.

وی افزود: شهدا از آنچه که خداوند متعال به آن ها می دهد، خوشحال، فرحناک و مسرورند و خداوند از فضل خویش به آن ها عطا می کند. آن ها آنقدر از جایگاه خود راضی و خرسند هستند که به کسانی که این مقام را کسب نکرده اند، بشارت این راه و مسیر را می دهند.
مدیرعامل بنیاد بین المللی عاشورا ادامه داد: آنان که در راه خدا هجرت می کنند و به سوی او می روند، چه در راه خدا کشته شوند و یا بمیرند، خداوند به آن ها روزی بسیار خوب و حَسن می دهد و برای آن ها جایگاه و امتیازی قرار می دهد که آن ها خوشحال و راضی می شوند.
اختری با بیان اینکه در دنیا نیز شهادت و خون شهدا آثار و برکاتی دارد، تصریح کرد: این آثار همچون آبی که جریان دارد، ممد حیات است و طراوت می آفریند و زندگی را رونق می دهد و سرسبز می کند، خون شهدا برای آیندگان نیز این آثار و برکات را به همراه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه خون حسین بن علی (ع) که این جریان تا به امروز همواره می جوشد، می خروشد و همواره در حال گسترش است، گفت: امروز می بینیم آثار خون امام حسین (ع) تمام جهان را فراگرفته است. امروز ما در انقلاب اسلامی، در این ۴۵ سال آثار آن دیده ایم.
رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) خاطرنشان کرد: شهید آیت الله رئیسی خودش و در دولتش نمونه ای از حکمرانی اسلامی را به نمایش گذاشت. حکمرانی اسلامی نمودها و آثار مختلفی دارد. رویه ی حاکمیت های اسلامی با حاکمیت های غیراسلامی متفاوت است. حاکمیت اسلامی، حاکمیت میدانی است و حاکمیت دستوری نیست. در ایام غدیر که دوران حکومت حضرت علی (ع) و اهل بیت (ع) بود، پیامبر اسلام (ص) حکومت امت اسلام را پایه گذاری کرده و حضرت حاکمیت اسلامی را، در نحوه عملکرد و نحوه حرکت در جامعه تعریف کردند.
اختری با اشاره به اینکه یکی از مسئولیت هایی که در حکومت اسلامی جود دارد؛ انتخابات است. گفت: این مساله حقی است که خدا، اسلام و نظام جمهوری اسلامی برای مردم قرار داده است. اما بهره گیری از این حق و استفاده از این ظرفیت بستگی به تشخیص، میزان آگاهی، بصیرت و بینایی مردم دارد.
وی با بیان اینکه چطور باید انتخاب کنیم و چه معیارهایی را در انتخابات در نظر بگیریم؟ عنوان کرد: باید به خدمات نظام جمهوری اسلامی به مردم و جامعه توجه کنیم. اینکه در طی این ۴۵ سال خدمات رفاهی بالایی صورت گرفته و امکانات زیادی در جهت رفاه حال مردم ایجاد شده است. این خارج از انصاف است که انسان بگوید کاری انجام نشده و اتفاقی نیفتاده است. نظام جمهوری اسلامی امروز با داشتن قدرت دفاعی بسیار بالا، دشمن را به زانو درمی آورد. شاهد بودیم که وعده صادق چه عظمتی را برای ایرانی و نظام اسلامی ایجاد کرد.
رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) تصریح کرد: حرکت دفاعی نظام جمهوری اسلامی ایران، ایران را در همه کشورهای جهان سربلند کرد. توانست قدرت های بزرگ را به زانو درآورد و این ها آثار و برکات خون شهداست که توانسته تبلور پیدا کند و جامعه ما بتواند در یک جامعه ی پیشرفته و مترقی پیش برود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.