تاریخ انتشار : شنبه 30 تیر 1403 - 11:28
کد خبر : 3506

شهید نامه

جاویدنام محمدحسن دولتی

جاویدنام محمدحسن دولتی

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدحسن دولتی هجدهم خرداد ۱۳۴۶ در سرخه دیده به جهان گشود، ۱۲ ساله بود که پدرش را در حادثه رانندگی از دست داد و در یتیمی بالنده و افتخار پدر مرحومش شد. بعد از درگذشت پدر با توجه به اینکه تنها پسر خانواده بود، با اهتمام به کار کشاورزی و کارگری

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدحسن دولتی هجدهم خرداد ۱۳۴۶ در سرخه دیده به جهان گشود، ۱۲ ساله بود که پدرش را در حادثه رانندگی از دست داد و در یتیمی بالنده و افتخار پدر مرحومش شد.

بعد از درگذشت پدر با توجه به اینکه تنها پسر خانواده بود، با اهتمام به کار کشاورزی و کارگری در کنار تحصیل پرداخت تا در تامین مخارج زندگی نقش‌آفرین باشد.

محمد حسن همواره در راهپیمایی‌ها و نمازهای جمعه و جماعت حضور داشت و از زمان آغاز جنگ تب و تاب خاصی برای رفتن به جبهه داشت. سرانجام با دستکاری شناسنامه اش به دلیل اینکه در سرخه او را می شناختند، در بسیج مرکزی سمنان نام نویسی کرد و حدود ۴۰ روز در پادگان بیست و یک حمزه تهران آموزش دید و سپس راهی جبهه شد.

این شهید بزرگوار اولین بار اواخر اسفندماه سال ۱۳۶۱ در حالی که دانش‌آموز و مشغول به تحصیل بود به عنوان بسیجی برای دفاع از این مرز و بوم به جبهه‌های جنگ اعزام شد.

وی بعد از مدتی به عنوان نیروی رسمی سپاه سرخه در لشکر ۱۷ گردان موسی ابن جعفر(ع) به مبارزه با ظلم و ستم پرداخت.

این شهید والامقام در مدت حدود ۶ ماه حضور در جبهه‌های جنگ به عنوان آرپیچی‌زن به دفاع از کشور و حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

وی سرانجام در شانزدهم مرداد سال ۱۳۶۲ در اثر اصابت ترکش به سر در سن ۱۶ سالگی در عملیات والفجر سه در منطقه مهران به مقام شهادت نائل گشت.

پیکر شهید جلیل القدر دولتی در گلزار شهدای شهرستان سرخه به خاک سپرده شده است.

شهید دولتی در بخشی از وصیت‌نامه خود گفته است: آری هنگامی که ندای رهبر کبیر انقلاب برمی‌خیزد و ما را به سوی جبهه ها فرا می خواند، بر هرکسی لازم است که این پیام او را که همان پیام امام حسین علیه اسلام است لبیک گوید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.