تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 مرداد 1403 - 20:13
کد خبر : 3557

رزمنده دوران دفاع مقدس

اگر تیپ ۱۲ در آن منطقه حضور نمی‌داشت یقیناً کرمانشاه سقوط می‌کرد

اگر تیپ ۱۲ در آن منطقه حضور نمی‌داشت یقیناً کرمانشاه سقوط می‌کرد

    اسماعیل ادهم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «سرخه آنلاین» با اشاره به حضور نیروهای تیپ ۱۲ قائم(عج) سمنان در به عنوان اولین نیرو اعزامی به منطقه گفت: اولین نیروهایی که بعد از حمله منافقین واردشدن و توانستند راه تنگه را سد کنند نیروهای تیپ قائم بودند اوایل حمله فکر می‌کردند که نیروهای

 

 

اسماعیل ادهم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «سرخه آنلاین» با اشاره به حضور نیروهای تیپ ۱۲ قائم(عج) سمنان در به عنوان اولین نیرو اعزامی به منطقه گفت: اولین نیروهایی که بعد از حمله منافقین واردشدن و توانستند راه تنگه را سد کنند نیروهای تیپ قائم بودند اوایل حمله فکر می‌کردند که نیروهای عراقی‌ها هستند و تا حدود صبح متوجه شدند که نیروهای منافقین ایرانی هستند که حمله راه شروع کردند.

وی تصریح کرد: نیروهای تیپ ۱۲ قائم (عج) عامل اصلی و مانع ورود منافقین به کرمانشاه بوندند.اگه تیپ ۱۲ در آن منطقه حضور نمی داشت یقینا کرمانشاه سقوط می کرد و باز پس گرفتن کرمانشاه به قیمت تخریب کل آن شهر و تلفات زیادی می شد . اول یگانی که با نیرو های پیشقروالن منافقین مواجع شد نیرو های تیپ ۱۲ قائم بودند. فاصله استقرار عقبه تیپ با تنگه تقریبا چند دقیقه بود .

این رزمنده دفاع مقدس با اشاره حضور نیروهای مهندسی تیپ ۱۲ قائم در منطقه اظهار داشت: اولین نیروهای که وارد عمل شدند نیروهای مهندسی تیپ قائم به فرماندهی شهید شاطری بودند که با یک بر تنزل با مشقت فراوان توانستند خاکریزی روی تنگه چهار زبر احداث کنند بلافاصله بعد از رسیدن نیروها سردار شهید مهدی‌نژاد دستور داده که جاده اصلی کرمانشاه را ببندند و مانع پیشرفت نیروهای منافقین شوند.

ادهم با اشاره به نوع آرایش منافقین در این عملیات گفت: خودرو هایی بودند که گاهی سمت چپ و راست جاده را هدف قرار می‌دادند یک مقدار مکث کردیم شک کردیم که نیروهای خودی باشند و بعد متوجه شدیم که اینها منافقین هستند. موقعیت جغرافیایی چهار زبر طوری بودی که از حساسیت بالای برخوردار بود اگر یکی از منافقین به‌عنوان دیدبان می‌آمد و بالای این ارتفاعات می‌ایستاد می‌توانست کاملاً به منطقه مسلط باشد و به همین علت دستور داده شد این ارتفاعات به هر شکل ممکن باید حفظ شود.

وی در ادامه گفت: در لحظات اولی که آنها به خط زدند ما تعداد زیادی بی‌سیم‌های آنها را به غنیمت گرفتیم در طرح مانور آنها این‌گونه بود که در عملیات فروغ جاویدان در کرمانشاه چندنفری راه قرار بدهند و بعد در همدان به همین صورت و به سمت تهران حرکت کنند.
وی تصریح کرد: اینها تا اسلام‌آباد که آمده بودند کسی جلو آنها ایستادگی و مقاومت نکرده بود تنها بچه‌های سپاه و جهاد آن مناطق مقاومت کرده بودند و توانستند آنها را کلی معطل نگه دارند و حتی نیروهای ما در سخنرانی مریم رجبی در اسلام‌آباد حضور داشتند و موقعیت دقیق نیروهای منافقین را به بچه‌های تیپ قائم اعلام می‌کردند.

وی با اشاره به امداد الهی در این عملیات اظهار داشت: نیروهای منافقین وسط جاده بودند و نیروهای ما از بالا به سمت آنها شلیک می‌کردند. یک گلوله به تانکری سوختی که نزدیک خاکریز میانه خط دشمن بود شلیک شد موج آتش و انفجاری عجیبی ایجاد کرد. بعدازاین انفجار دیگر دشمن کاملاً متوقف و بهت‌زده شد. خداوند منافقین را طوری هدایت کرد که ما به آنها مسلط بودیم و دامنه کوه به اذن خدا طوری چیده شده بود که سنگ‌ها پناه گاهی برای ما بودند.

وی در پایان صحبت‌های خود گفت: بعد از عملیات به تحلیل و مطالعه اجمالی از وصیت‌نامه‌هایی که از منافقین به‌جامانده بود پرداختیم که چه عاملی باعث می‌شود نیروهای منافقین به این شکل فکر کنند. آموزش‌هایی که به آنها می‌دادند. در پادگان‌ها و رادیو که برای آنها پخش می‌شد فقط رادیو نفاق بود و طوری برای اینها وانمود کرده بودند که مردم ایران همه آنها با منافقین همراه هستند. این شد انگیزه منافقین برای حمله به کرمانشاه شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.