تاریخ انتشار : دوشنبه 22 مرداد 1403 - 14:21
کد خبر : 3805

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان

۲۴۰ میلیارد ریال وام به کشاورزان دامغانی اعطا شد

۲۴۰ میلیارد ریال وام به کشاورزان دامغانی اعطا شد

علی‌اصغر امامیون، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دامغان از اعطای تسهیلات ۲۴۰ میلیارد ریالی به کشاورزان دامغانی خبر داد و اظهار کرد: این تسهیلات در بخش‌های مکانیزاسیون و آب و خاک به کشاورزان دامغانی اعطا شد. وی گفت: با هدایت و راهنمایی بهره‌برداران توسط کارشناسان، این مدیریت توانسته

علی‌اصغر امامیون، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دامغان از اعطای تسهیلات ۲۴۰ میلیارد ریالی به کشاورزان دامغانی خبر داد و اظهار کرد: این تسهیلات در بخش‌های مکانیزاسیون و آب و خاک به کشاورزان دامغانی اعطا شد. وی گفت: با هدایت و راهنمایی بهره‌برداران توسط کارشناسان، این مدیریت توانسته ۷۰ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون برای تهیه روتیواتور، سمپاش‌های اتومایزر و سمپاش معمولی را جذب کند. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان اضافه کرد: همچنین ۱۷۰ میلیارد ریال تسهیلات آب و خاک در بخش‌های آبیاری تحت‌فشار و کم‌فشار، انتقال آب تعاونی‌های تولیدی بخش کشاورزی، انتقال آب استخر ذخیره آب کشاورزی، تسطیح اساسی، جاده بین مزارع، مرمت و بازسازی قنوات و کانال شبکه زیر سد شهرستان در سال ۱۴۰۲ جذب شد. امامیون گفت: امسال پنج هزار و ۵۰۰ باغدار پسته در شهرستان دامغان حدود ۲ هزار و ۹۰۰ تن کودهای شیمیایی تحت عنوان‌های اوره، فسفات و پتاسیم را از مراکز توزیع شرکت خدمات حمایتی و سازمان تعاون روستایی مستقر در مناطق مختلف تهیه کرده‌اند. افزایش محصول پسته دامغان تا سال ۱۴۰۴مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: افزایش محصول پسته تا سال ۱۴۰۴ در اولویت برنامه‌های جهاد کشاورزی این شهرستان است.امامیون با اشاره به اقدامات مختلف این مدیریت در راستای افزایش کیفی و کمی محصول پسته گفت: این مدیریت ضمن برگزاری کارگروه تخصصی ارتقای پسته استان سمنان و تدوین برنامه جامع توسعه پسته، با انتخاب باغ‌های پایلوت و انجام آزمایشات آب و خاک گام‌های مهمی در راستای افزایش میزان تولید این محصول در شهرستان دامغان برداشته است.

وی با تأکید بر اینکه افزایش میزان تولید محصول پسته تازه تا سال ۱۴۰۴ در دستور کار است‌، افزود: در این راستا بررسی وضع تغذیه، بیماری‌ها و آفات و سایر عوامل مؤثر در عملکرد محصول با اطلاع‌رسانی و اعطای انواع تسهیلات نگهداری باغ‌ها و توسعه مکانیزاسیون کشاورزی و حمایت‌های ترویجی در دستور کار است. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان تأکید کرد: تولید محصول سالم و عاری از باقیمانده سموم و کودهای شیمیایی از رویکردهای اصلی وزارت جهاد کشاورزی است که در راستای تولید محصول سالم به‌طور جدی پیگیری می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.