تاریخ انتشار : جمعه 26 مرداد 1403 - 19:05
کد خبر : 3852

ما همیشه همراه بانوی داغدیده و صبور کربلا هستیم

ما همیشه همراه بانوی داغدیده و صبور کربلا هستیم

مدرس و پژوهشگر سواد رسانه ما همیشه همراه بانوی داغدیده و صبور کربلا هستیم خانم مرضیه ادهم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «سرخه آنلاین» به اشاره به فلسفه قیام اباعبدالله در زمانی که همه شاعر دینی در جامعه بر پا بود گفت: در جامعه‌ای که جهاد در راه اسلام وبا هدف گسترش دین در

مدرس و پژوهشگر سواد رسانه

ما همیشه همراه بانوی داغدیده و صبور کربلا هستیم

خانم مرضیه ادهم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «سرخه آنلاین» به اشاره به فلسفه قیام اباعبدالله در زمانی که همه شاعر دینی در جامعه بر پا بود گفت: در جامعه‌ای که جهاد در راه اسلام وبا هدف گسترش دین در جریان بود و به نماز برپایی آن به جماعت هم توجه کافی می‌شد، حج و کلاس‌های آموزش دین و مدارس دینی و باقی احکام دین اجرا می‌شد، مردم هم زندگی عادی خودشان را داشتند، قیام‌ و به‌پاخاستن امام حسین (ع) چه معنایی می‌توانست داشته باشد؟

وی افزود: چه انحراف و فسادی صورت‌گرفته بود که سیدالشهدا با ناتمام گذاشتن حجی که فریضه الهی است و در جامعه آن زمان بسیار هم مهم بود، برای اصلاح آن قیام‌کردن این چه پیامی برای جامعه اسلامی داشت؟

ادهم با اشاره به دوران حکومت فرعون با اینکه رفاه نسبی برای مردم خود ایجاد کرده بود؛ اما او را به‌عنوان یک نماد طغیان می‌شناسند افزود: این نوع انحراف و حکومت‌داری‌اش بود که خداوند می‌فرماید: «فاستخف قومه فاطاعوه» یعنی نگه‌داشتن سطح مردم در اندازه همین دنیا و سرگرم ساختنشان با امور مادی که همین دنیا و همین رفاه است.

وی تصریح کرد: از مردم زمانش هویت‌زدایی کرد و آنان را پست نگه داشت، این صفتی مشترک بین حکومت‌های مادی و دشمن انسانیت و هدایت همچون حکومت تاریک بنی‌امیه است، چرا که ریشه و اساس این حکومت‌ها آموزش از شیطان است.

این پژوهشگر با شاره به هدف بزرگ آقا که به دعوت مردم کوفه شروع شد، تشکیل حکومت اسلامی است افزود: قطعاً الزام تشکیل حکومت اسلامی وجود معصوم (ع) است. این مهم برعهده آقا رسول‌الله و فرزندان خانم فاطمه زهرا بود و هست.
هدفی که خداوند در هریک از ائمه قرارداد، چرا که ذات اقدسش می‌فرماید: «إن الأرض لله یورثها من یشاء عبادی الصالحون» و چه کسی صالح‌تر از ائمه (ع) است.
.

ادهم با اشاره به نوع حکومت به‌ظاهر اسلامی در آن زمان گفت: انحراف فساد در دستگاه حکومت به‌ظاهر اسلامی آن‌چنان عیان شده بود که ناگزیر امام با خانواده در جهت اعتراض به این سبک حکومت اسلامی که مردم با آن خو گرفته بودند، وارد عرصه نبرد بر علیه باطل شدند.

وی ادامه داد: اسلامی که با آنچه آقا رسول‌الله به‌عنوان دین اسلام و قرآن به مردم عرضه کردند، تفاوت بسیار زیادی پیدا کرده بود سلیقه‌های شخصی، امیال هواوهوس امویان به‌عنوان دین به مردم خورانده شده بود.

وی با اشاره به نقش حضرت زینب (س) در قیام اباعبدالله گفت: قیام امام حسین (ع) در کنار سخنرانی‌های بانوی قهرمان کربلا و افشاگری‌های آقا امام سجاد (ع)، خون سیدالشهدا را پرفروغ نگهداشت و تا زمانی که شیعیان بر عهد با امام حسین باشند، جلوه و نور این قیام باقی خواهد ماند.

وی تصریح کرد: اربعین و قیام شیعیان و رهروان در این زمان برای یادآوری رنج‌ها و مصیبت‌های آل الله و بیان و تأکید بر همراهی ما با این دردانه‌های خاندان پیامبر است.

وی با بیان اینکه نمی‌گذاریم فروغ و آتشی که از فاجعه کربلا روشن شده به خاموشی و فراموشی سپرده شود گفت: ما با تمام توانمان و تحمل سختی‌ها قدم، قدم در کنار آقایمان هستیم و نخواهیم گذاشت دشمنان اسلام دین اسلام و پیروانش را به حاشیه و نابودی بکشاند. ما باید پرچم قیام امام حسین (ع) را بالا نگهداریم، با جان مال و ما همیشه همراه بانوی داغدیده و صبور هستیم.

وی در انتهای صحبت‌های خود با اشاره به عظمت اجتماع برگ اربعین حسینی گفت: قطعاً شیطان و دستگاه باطل و مریدانش با تمام توان سعی در پایین آوردن ارزش و جایگاه اربعین به حاشیه کشاندن وبی اهمیت جلوه‌دادن این همایش عظیم جهانی هستند.

وی ادامه داد: شرکت این اندازه از عاشقان و یاران و مریدان در راهپیمایی اربعین بیش‌ترشدن تعداد عزادارانی که به خیل همراهان می‌پیوندند، نشان می‌دهد که باطل در هدفش موفق نشده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.