تاریخ انتشار : شنبه 17 شهریور 1403 - 10:21
کد خبر : 4101

گزیده‌ای از وصیت‌نامه شهدای استان سمنان

راه رستگاری عبور از دنیا است

راه رستگاری عبور از دنیا است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ شهید «محمدعلی مشهد» دوم فروردین ۱۳۴۳ در روستای امیرآباد از توابع شهرستان دامغان به دنیا آمد. پدرش رمضانعلی و مادرش فاطمه نام داشت. تا پایان دوره متوسطه درس خواند و دیپلم گرفت. ازدواج کرد و صاحب یک دختر شد. به‌عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. بیست و دوم دی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ شهید «محمدعلی مشهد» دوم فروردین ۱۳۴۳ در روستای امیرآباد از توابع شهرستان دامغان به دنیا آمد. پدرش رمضانعلی و مادرش فاطمه نام داشت. تا پایان دوره متوسطه درس خواند و دیپلم گرفت. ازدواج کرد و صاحب یک دختر شد.

به‌عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. بیست و دوم دی ۱۳۶۵ با سمت فرمانده گردان در شلمچه بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید. مزار وی در گلزار شهدای زادگاهش واقع است.

متن وصیت نامه شهید:
اکنون که در موقعیت زمانی خاصی واقع شدم و همچنین مکان بسیار شریف و مقدس خونین‌شهر با دلی پرخون از جور ظالمان بی‌رحم مطلبی را به یادبود و یادگار نه سفارش، برایتان می‌نویسم زیرا مرا لیاقت سفارش به عزیزانم نیست.

سلام‌علیکم بما صبرتم

امیدوارم نوشتار من مورد پذیرش خداوند و تنها برای رضای او باشد. پروردگارا! ما را بر آن دار که مرگ در عرصه پیکار و جهاد را هر چند دشوار و سخت، قبل از رسیدن به آن در بستر ترجیح بدهیم.

آرزوی شهادت با قلبی مطمئن و آرام
عزیزانم! مرگ، حریصی است پرشتاب و بی‌صبر، درنگ و تامل ندارد و هیچ‌کس از چنگالش نمی‌تواند رهایی یابد. همه در کام مرگ فرو خواهند رفت. حال چه زیباست که انسانی خود آنقدر مطمئن و آرام دارای قلبی پر آسایش باشد که این مرگ را آرزو کند، آن هم مرگ باشرافت یعنی شهادت را.

روح خود را تطهیر کنید
چه شیرین است انسان در دوروزه عمر همواره و مداوم روح خویش را با طراوت ایمان و اعتقاد به خدا و قرآن تطهیر کنید.

پروردگارا! اکنون که آهنگ سفر کرده‌ام از اندوه و خشم بی جا و از حسادت‌ورزیدن به مال دیگران و از حرص و آرزوهای پوچ و دور و دراز و از گناهان و وسوسه‌های بی‌پایان شیطان به تو پناه می‌آورم و خودم را به تو می‌سپارم.

راه نجات از ویران‌سرای دنیا
عزیزانم، سرورانم، دوستانم و تمام کسانی که وصیت‌نامه مرا می‌خوانید! این دنیا ویرانه‌ای است که هیچ‌کس از آن جان سالم به درنمی‌برد و نجات از این ویران‌سرا جز با کمک فضیلت، سعادت و پیمودن راه رستگاری میسر نیست.

باید فرامین خداوندی را از جان و دل پذیرفت. در این میدان آزمایش باید آزموده شد، تربیت شد، رشد کرد و به نتیجه‌های مثبت و اهداف عالی رسید تا در آموزشگاه ابدی و ازلی سرفراز شوید. هر چه بکوشیم تا در این سرا غرق و محو مستی و شهوت‌رانی و هوس جویی شویم، سرانجام با دلی پر درد و رنج و کام نایافته بیرونمان خواهند کرد و باید آگاه بود که روزی دادگر عادل ما را بازخواست و مؤاخذه خواهد کرد و بی‌شک نیکان به پاداش عمل خویش می‌رسند و زشت‌کاران مجازات می‌شوند. با کسب ایمان و تقوا این ویران‌سرا را به دور اندازیم و آخرت پرارزش و ابدی را به دنیا نفروشیم.

مرگ، پیوسته در تعقیب‌مان است
عزیزانم ما باید یکی را همیشه در پی خود ببینیم که مدام تعقیب‌مان می‌کند و بدانیم که هر لحظه به ما خواهد رسید و آن سایه مرگ است که پیوسته ندای سفر سر می‌دهد.

مادرم! جدا مورد افتخار خانواده ما هستی. از این پس بی‌تابی مکن و شکیبا باش. اشک شوق از دیدگان منورت جاری کن که فرزندت نجات یافت.

انتهای خبر/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.