تاریخ انتشار : یکشنبه 15 مهر 1403 - 9:08
کد خبر : 5044

فرمانده انتظامی شهرستان سرخه گفت:

کاهش ۱۰ درصدی سرقت در سرخه

کاهش ۱۰ درصدی سرقت در سرخه

به گزارش خبرگزاری فارس از سرخه، سیدجلال حسینی، فرمانده انتظامی شهرستان سرخه بعدازظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته فراجا و با حضور اصحاب رسانه در سالن فرماندهی انتظامی این شهرستان برگزار شد، با اشاره به شعار این هفته با عنوان «پلیس هوشمند، مردم قانون‌مدار» اظهار کرد: پلیس هوشمند همان اهتمام جدی برای

به گزارش خبرگزاری فارس از سرخه، سیدجلال حسینی، فرمانده انتظامی شهرستان سرخه بعدازظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته فراجا و با حضور اصحاب رسانه در سالن فرماندهی انتظامی این شهرستان برگزار شد، با اشاره به شعار این هفته با عنوان «پلیس هوشمند، مردم قانون‌مدار» اظهار کرد: پلیس هوشمند همان اهتمام جدی برای تجلی باشکوه پلیس در تراز انقلاب اسلامی است که مقام معظم رهبری به این موضوع بسیار تأکید دارند.
وی ادامه داد: در زمینه هوشمندسازی،  تجهیز همکاران به دوربین البسه، به‌روزرسانی خودروها و حتی به‌روزرسانی دوربین‌های جاده‌ای و داخل شهرها و پابند الکترونیکی در شهرستان سرخه انجام شده است.
فرمانده انتظامی شهرستان سرخه با بیان اینکه شهر سرخه در کنار جاده اصلی قرار گرفته و سارقانی که در سرخه هستند  عموماً غیربومی هستند  بیان کرد: تعداد کمی از سارقان که سابقه‌دار هستند و داخل شهر سرخه سکونت دارند، مطابق قانون و دستورالعمل‌ هفته گذشته برای این افراد پابند الکترونیکی زده شد و به‌صورت آنلاین پایش می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه نظم اجتماعی  زمانی گفته می‌شود که مردم قانون را رعایت کنند و به حق و حقوق خود آگاه باشند عنوان کرد: وقتی پلیس موفق خواهد بود که همراهی و همکاری بین مردم و مسؤولان وجود داشته باشد و مردم نیز باید نسبت به زندگی و پیرامون خود و آینده فرزندان خود حساس‌تر و هوشیارتر باشند.
حسینی با اشاره به اینکه تعداد اتباع شهرستان سرخه بیشتر از جمعیت بومی است بیان کرد: طی شش ماهه گذشته در شهرستان سرخه بیش از ۷۰۰ نفر اتباع طرد شده دستگیر شدند که  این اتباع افرادی بودند که هیچ مدرک هویتی و یا اقامتی نداشتند و این افراد هدفمند دستگیر شده و از کشور طرد شدند.
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان سرخه گفت:  در بحث عملکرد که  سال گذشته در کل کشور انجام شد نیروی انتظامی سرخه در جشنواره مالک اشتر به‌عنوان شهرستان برتر انتخاب شد‌.
وی از کاهش ۱۰ درصدی وقوع سرقت نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود:  در شهرستان سرخه سه سال متوالی است که سرقت کاهش یافته است.
حسینی عنوان کرد:  تصادفات جاده‌ای نیر نسبت به سال گذشته در شهرستان کمتر شده، زیرا با حضور دادگستری سرخه ایرادات جاده‌ای و نقاط حادثه‌خیز به‌مرور در حال برطرف شدن است و اتفاقات بسیار خوبی در حال انجام است.
وی ادامه داد: زمین ستاد فرماندهی نیروی انتظامی با پیگیری‌های فرماندار، امام جمعه و نیروی انتظامی شهرستان بعد از ۹ سال تحویل داده شد که  بعد از جذب اعتبارات کلنگ‌زنی خواهد شد.
فرمانده انتظامی شهرستان سرخه به افزایش ۹ درصدی تماس توسط مردم با سامانه ۱۱۰ اشاره و بیان کرد: در اجرای طرح‌ها  که شامل (طرح مدارس، موتورگیری، اتباع، جمع‌آوری مواد مخدر و …) ۳۸ درصد نسبت به سال گذشته  در شهرستان افزایش داشته، همچنین با تلاش کلانتری نیز ۸۸ درصد پرونده‌ها منجر به صلح و سازش شده است.
حسینی بیان کرد: در شش ماه گذشته ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کالای قاچاق کشف شده است که شامل تلویزیون، لاستیک، پودرهای بدنسازی، گوشی موبایل، قهوه و … بوده است.
فرمانده انتظامی شهرستان سرخه با بیان اینکه در بحث توقیف خودرو و موتورسیکلت نسبت به مدت مشابه تقریباً ۱۰ درصد در شهرستان افزایش داشته گفت:  پلیس و مردم دو بال امنیتی هستند و بستر امنیت را این دو با هم می‌توانند برقرار کنند، از مردم تقاضامندم بیشتر با پلیس در ارتباط باشند و نسبت به محیط اطراف بی‌تفاوت نباشند.
وی افزود: به مناسبت هفته فراجا بیش از ۵۰ برنامه در شهرستان سرخه اجرا می‌شود که حضور کارکنان در نماز جمعه و برگزاری میز خدمت، حضور در صبحگاه مشترک، حضور در مدارس، آموزش ترافیک، حضور در مساجد از برنامه‌های این هفته است.
#پلیس
#هفته_فراجا

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.