تاریخ انتشار : جمعه 17 فروردین 1403 - 19:09
کد خبر : 1273

آلایندگی این کارخانه بالاتر از آن حد مجاز

آلایندگی این کارخانه بالاتر از آن حد مجاز

امام جمعه سرخه گفت: آلایندگی این کارخانه بالاتر از آن حد مجاز. به گزارش پایگاه خبری تحیلی <<سرخه‌آنلاین>>حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی اشرف امام جمعه شهرستان سرخه در قسمتی از خطبه‌های نمازجمعه درباره نگرانی مردم این شهرستان در خصوص کارخانه ی در دست احداث که دارای آلایندگی می باشد مطالبی ایراد نمود: نگرانی هایی هست در مورد

امام جمعه سرخه گفت:

آلایندگی این کارخانه بالاتر از آن حد مجاز.

به گزارش پایگاه خبری تحیلی <<سرخه‌آنلاین>>حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی اشرف امام جمعه شهرستان سرخه در قسمتی از خطبه‌های نمازجمعه درباره نگرانی مردم این شهرستان در خصوص کارخانه ی در دست احداث که دارای آلایندگی می باشد مطالبی ایراد نمود:

نگرانی هایی هست در مورد کارخانه‌ای که شایعه شده در شهرک صنعتی سرخه می‌خواهد بنا بشود و آلایندگی هایی نیز دارد.

حالا در صحبت عوام و عموم مردم اینگونه بیان میشود که این کارخانه ی دوم فروسیلیس بوده و مردم  از این بابت نگران هستند. بنده می‌خواهم عرض کنم که این نگرانی به حق است ؛ البته این کارخانه ربطی به آن کارخانه فروسیلیس ندارد ، اما در فازهای مختلف و مجوزهای مختلفی که اخذ شده مهمترین چیزی که تولید خواهد شد و همان نیز باعث آلایندگیست ، «سیلیکون های جامد» بوده و همچنین کارخانه دیگری که پنل های خورشیدی را تولید میکند و همین سیلیکون‌ها مواد اولیه آن را تأمین خواهد نمود، در کنار آن تأسیس خواهد شد!


قطعه زمین وسیعی به همین منظور در شهرک صنعتی سرخه دریافت شده که در ابتدا برای تولید چیز دیگری بوده ، اما به مرور تغییر پیدا کرده و در حال حاضر بنا بر تاسیس همین کارخانه می باشد. کارخانه ی بزرگی با چند هزار هکتار وسعت که البته عملیات ساختمانی آن هنوز شروع نشده اما زمین آن تحویل گرفته شده است.
کارشناسان محیط زیست عنوان نموده اند که آلایندگی این کارخانه بالاتر از آن حد مجازیست که بتواند در یک شهرک صنعتی مستقر بشود.
بنابراین نظر قاطع عموم مردم سرخه و نخبگان این است که به هیچ وجه نباید این اتفاق در شهرک صنعتی سرخه رخ بدهد.
ما یک بار ضربه خوردیم و مومن از یک سوراخ دو بار گزیده نمیشود! به بهانه اشتغال ، به بهانه توسعه ، به بهانه های مختلف در سالیان گذشته یک کارخانه آلاینده‌ای در کنار شهر سرخه بنا شده که مانند اژدهایی آب را از رگ های حیاتی شهر سرخه میبلعد و عنقریب است که زمین های سرخه دچار فرونشست شده و حتی شهر را دچار مخاطره بکند! به لحاظ استقرار یک کارخانه آب بری که نباید اینجا تشکیل میشد ولی به بهانه‌های مختلف تشکیل شد ، حالا این کارخانه هم بخواهد بیاید هوا را هم از ما بگیرد دیگر نه آبی میماند و نه هوایی!
حالا اگر قرار بر این است که سرخه خالی از سکونت شود و با این دیار به عنوان یک شهر کهن ، جنگیده و شهر را از بین ببرند حرف دیگریست!
اگر کارخانه‌ای به لحاظ آلایندگی در این سطح وجود دارد ببرند در شهرک های صنعتی دیگر و دور از مراکز مسکونی مستقر کنند.
ما مخالف توسعه ،صنعت، اشتغال و مسائل دیگر نیستیم بلکه مشوق آن نیز می باشیم اما عرض می‌کنم این موضع از طرف مردم به هیچ عنوان قابل تبصره و شرایط نیست که فردا بیایند بگویند آقا فیلتر نصب می‌کنیم، آلایندگیش را کنترل می‌کنیم ، در قبال آلایندگی مبلغی پرداخت میشود ، مسیر باد به سمتی است که مثلاً آلاینده ها را به سمت شهر نمی آورد ، اشتغال ایجاد میکند ، توسعه ایجاد می‌کند ، فوایدی دارد و …! خیر ، اینها همه مردود است و به هیچ وجه قابل پذیرش نیست؛چیزی که آلاینده است اینجا نباید مستقر بشود.
البته مسئولین مختلف شهر و شهرستان و در رأس ایشان جناب آقای فرماندار محترم با قاطعیت و جدیت پیگیر همین موضعی که بنده عرض کردم هستند و مخالفت صحیح خودشان را اعلام کرده اند. دستگاه های مربوطه( آنهایی که باید در این زمینه اظهار نظر کنند مثل محیط زیست) هم باید مخالفتشان را اعلام کنند.
ما از تمام مسئولین استان ، جناب آقای استاندار و معاونین ایشان به جد خواهانیم که به هیچ وجه و تحت هیچ عنوان و تبصره و در واقع مصلحت سنجی اقدام به ادامه مجوز و ادامه کار این مجموعه نکنند. این زمینی را هم که اختصاص داده شده یا باید به صنعت دیگر غیر آلاینده‌ای اختصاص داده بشود و یا دولت بر طبق قانون تصمیم درستی که به نفع مردم است اتخاذ نماید و به هیچ وجه شروع عملیات ساختمانی و ادامه روند این کارخانه‌ها قابل پذیرش نیست.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.