هیئت مذاکرهکننده ایرانی
هیئت مذاکرهکننده ایران زوریخ را ترک کرد

هیئت مذاکرهکننده ایرانی «میناب ۱۶۸» پس از انجام مذاکرات فشرده در زوریخ سوئیس، این کشور را ترک کرد؛ گفتوگوهایی که محور اصلی آن اجرای تعهدات آمریکا در تفاهم اسلامآباد بود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سرخه آنلاین، هیئت مذاکرهکننده جمهوری اسلامی ایران با عنوان «میناب ۱۶۸» پس از حضور در سوئیس و برگزاری مجموعهای از مذاکرات فشرده، دقایقی قبل فرودگاه زوریخ را ترک کرد.
این هیئت که عصر شنبه راهی سوئیس شده بود، در جریان حضور خود در زوریخ، مذاکرات متعددی را با طرفهای مختلف برگزار کرد و موضوع اجرای تعهدات آمریکا در تفاهم اسلامآباد را مورد پیگیری قرار داد.
بر اساس گزارشهای منتشرشده، مذاکرات هیئت ایرانی از صبح یکشنبه آغاز شد و تا نیمهشب دوشنبه ادامه داشت؛ رایزنیهایی که حدود ۱۸ ساعت به صورت پیوسته در قالب نشستهای دو و چندجانبه دنبال شد.
هیئت جمهوری اسلامی ایران در این نشستها با میانجیگران قطری و پاکستانی گفتوگو کرد و همچنین در یک نشست چهارجانبه ۸۰ دقیقهای با حضور طرف آمریکایی، مطالبات ایران درباره اجرای تعهدات مطرحشده را پیگیری کرد.
محور اصلی این مذاکرات، بررسی روند اجرای تعهدات آمریکا در تفاهم اسلامآباد و تأکید بر ضرورت پایبندی طرف مقابل به تعهدات خود عنوان شده است.
در پایان این گفتوگوها، میانجیگران پاکستانی و قطری بیانیهای درباره روند مذاکرات منتشر کردند که جزئیات آن از سوی منابع رسمی اعلام شد.
هیئت مذاکرهکننده ایرانی پس از پایان رایزنیهای دیپلماتیک خود در زوریخ، این شهر را ترک کرد.
منبع: خبرگزاری فارس
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰