شرکت «ایندین اویل» اعلام کرد
هندیها برای حمل نفت بیکشتی ماندند

با وجود ازسرگیری تردد در تنگه هرمز، بزرگترین پالایشگاه هند اعلام کرد مالکان کشتیها بهدلیل نگرانیهای امنیتی از اجاره شناورها برای حمل نفت خودداری میکنند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سرخه آنلاین، بزرگترین شرکت پالایشی هند اعلام کرد با وجود ازسرگیری تردد در تنگه هرمز، مالکان کشتیها همچنان از اجاره شناور برای حمل نفت خام و گاز مایع خودداری میکنند.
شرکت «ایندین اویل» اعلام کرد در شرایط فعلی هیچ مالک کشتی حاضر به پذیرش ریسک حمل محمولههای نفت خام و الپیجی از مسیر تنگه هرمز نیست و این موضوع روند تأمین انرژی هند را با چالش مواجه کرده است.
نگرانی مالکان کشتی از شرایط تنگه هرمز
در حالی که طی یک هفته گذشته تردد کشتیها در تنگه هرمز افزایش یافته، نهاد مدیریت آبراه خلیجفارس تأکید کرده است مسئولیت هرگونه تردد از مسیرهای غیرایرانی بر عهده مالک، بهرهبردار و فرمانده شناور خواهد بود.
همچنین گزارشها حاکی است طی دو روز گذشته دو کشتی در مسیر جنوبی تنگه هرمز هدف حمله قرار گرفتهاند که این مسئله نگرانی فعالان حوزه حملونقل دریایی را افزایش داده است.
تعویق حمل محمولههای نفتی به هند
بر اساس اسناد مناقصه، محمولههای نفتی و گاز مایع از قطر، کویت، امارات و عربستان قرار بود به سواحل غربی هند منتقل شوند، اما منابع آگاه به روزنامه «اکانومیک تایمز» اعلام کردهاند مالکان کشتیها تا روشن شدن وضعیت امنیتی منطقه، از پذیرش این مأموریت خودداری میکنند.
منبع: خبرگزاری فارس
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰