تاریخ انتشار : جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 15:17
کد خبر : 1631

وقتی به تصویب حقوق کارگران می‌رسند مو را از ماست بیرون می‌کشند

وقتی به تصویب حقوق کارگران می‌رسند مو را از ماست بیرون می‌کشند

جامعه در این دو جهت نقش پررنگ‌تری دارد در رکن و اساس اول که علم باشه قشر معلم قشر سرنوشت سازی‌است معلم کسی است که راه درست را در اختیار افراد جامعه می‌گذارد هر کسی در هر صنفی در هر قشری در هر لباسی بخواهد خدمت کند و به یک موفقیتی برسد مدیون معلم است.

جامعه در این دو جهت نقش پررنگ‌تری دارد در رکن و اساس اول که علم باشه قشر معلم قشر سرنوشت سازی‌است معلم کسی است که راه درست را در اختیار افراد جامعه می‌گذارد هر کسی در هر صنفی در هر قشری در هر لباسی بخواهد خدمت کند و به یک موفقیتی برسد مدیون معلم است. کسی که به این رکن اساسی موفقیت هر جامعه و عمل می‌کند خیلی جایگاه بالایی دارد. تا حدی که خداوند متعال پیامبر مکرم اسلام رو به این صفت ستوده و  گفته تو معلمی، من تو را فرستادم برای اینکه به مردم تعلیم بدهید. یا در روایات اهل بیت مقام خودشون رو مقام معلم تعریف کردن گفتن انسان ها از سه دسته خارج نیستند یا معلم اند یا متعلم اند یعنی دانشجو و دانش آموز اند.
اهل بیت و معلم شیعیان ما هستند شیعیان ما چون پیوسته تو منبرها شنیدن احادیث ما گفتارهای یعنی اهل بیت مقام، خودشون مقام معلم تالیف کردن.


یعنی دنبال آموختن و یاد گرفتنن حالا نه لزوما دانش آموز و دانشجو است دنبال اینن که چیزی یاد بگیرن یا بلدن و به دیگران آموزش میدن غیر از این دو گروه هر گروهی که باشد تو تعبیر روایت این هستش که رها شده است به درد نخوره و کسی که رها شده باشه مقصدی جز آتش جهنم نداره یعنی انسان مومن پیوسته در طول زندگیش ز گهواره تا گور دنبال دانش حالا یا اهل آموختن به دیگرانه یا اهل آموختن است دیگه بعد در روایت فرموده که معلم ما هستیم یعنی ما  این جایگاه و جای با ارزشیست به عنوان با ارزشیست که مقام و قشر معلم رو تعریف قشر دیگری که نقش پررنگ در رکن دوم داره یعنی عمل قشر کارگر است حالا کارگر چه اون کارگر اصطلاحی و به معنای خاصش که یک در واقع کارگر عادی باشه در مراکز صنعتی و کشاورزی چه به معنای عام خودش هر کسی که خلاصه در مشاغل مختلف کار میکنه کار انجام بده چرخ اقتصاد جامعه رو میچرخانه چیزی که کار رو و ارزش کار رو و ثمرات و حاصل کار رو در جامعه به منصه ظهور میرسونه اینم رکن دوم است

یازدهم اردیبهشت و دوازدهم اردیبهشت روز کار و کارگر و روز معلم که این تقارن با معنایی است باید اینو به فال خوب به فال نیک گرفت وظیفه ما به عنوان افراد جامعه تکریم و تجلیل این دو قشر و دو صنف است هم به لحاظ عملی و هم به لحاظ گفتمانی من اینجا لازمه صریح عرض بکنم باید رودربایستی رو کنار گذاشت تعریف بیجا رو کنار گذاشت یکی از مشکلاتی که در استان ما به صورت عام و در شرق شهرستان ما به خصوص وجود داره این هستش که یه مقداری فرهنگ کار و احترام کار ضعیف است که در ذهن افراد به خصوص خانواده ها یعنی کسانی که شاید در لفظ این حرف منو تایید کنن این باور غلط رو تقبیح کنند اما در سبک زندگیشون جاریه که کار و کارگر رو و اون چیزی که عمل هست کار یدیست اینو تکریم نمی‌کنن تجلیل نمیکنن اینو در اولویت های چندم قرار تا میگی کار تا میگن شغل فقط پشت میز نشینی و کار اداری رو کار حساب میکنن


این نوع سبک زندگی ما ریشه کار را می‌خشکونه نتیجه‌اش این میشه که در بسیاری از مشاغل فنی مشاغل ساختمانی مشاغل کشاورزی شرکت‌های صنعتی ما با کمبود نیروی کار مواجه‌ایم بعد عده‌ای هم در خیابان میچرخند و می‌گویند آقا ما جویای کاریم این باعث میشه که خیلی از مشاغل خودمون رو مجبور باشیم از غیر بومی‌ها تامین کنیم خب این فرهنگ غلط و اشتباه هم به اقتصاد جامعه ما ضربه میزنه هم به افزایش جمعیت و نگهداری ما ضربه میزند هم مهمتر از هر دوی اینها به فرهنگ کار ضربه میزند.


‏در مورد رسیدگی به امور مربوط به کارگران، مسئولین باید اقدام شبانه روزی داشته باشند. حضرت آقا در دیدار ابتدای سال تجلیل کردن از مردم فرمودند مردم در عرصه های مختلف در انتخابات در ۲۲ بهمن در روز قدس در مناسبت ها و اجتماعات مختلف شرافت نجابت و بزرگی خودشان را نشان دادن . قشر زیادی از مردم قشر کارگر عموم مردم این شرافت رو دارند گفتن ما تشکر کردند.
در همه مشاغل درصدی به حقوقشان اضافه می‌شود و کسی هم خبردار نمیشه ، وقتی می‌خواهند حقوق قشر کارگر را افزایش دهند دو ماه قبل از سال کمیسیون تشکیل میدهند و در  همه اخبار و رسانه‌ها پر میکن این مسئولین می‌یاند و میشنند و صحبت که مثلا مقداری به حقوق اینا اضافه بشود یا نشود .



رانندگان عزیز و قشرهای مختلفی که در عرصه حمل و نقل  فعال هستند عموما بخش خصوصی هستند.
در شهرستان ما هم البته از اون دست مشاغلی است که اکثریت مردم به او مشغول هستند. بحث لوازم یدکی نوسازی ناوگان یکی از مسائل کلانی است که کل کشور وجود دارد بارها هم گفتیم باید مسئولین هم تلاش کنند حل بشود گاهی مواجه می‌شویم با یه مسائلی که صرفاً تعویق و کوتاهی و کندی کار در ادارات مرتبط می‌گم امیدوارم که به گوش های استاندار برسد بعضی از عرضم به حضور شما که اداراتی که مرتبط با امور راه و حمل و نقل واقعاً تعلل بیجایی دارن بیجا که میگم چون بنده از قبل از نوروز به سبب اطلاعی که داشتم بعضی از رو پیگیری کردم به اطلاع مسئولین شهرستان هم رسوندم جناب آقای فرماندار مسئولین اداره کارگران هم که مرتبط بودن این عزیزان هم میدونم که پیگیر بودن اما اون چیزی که باید اتفاق بیفتد اتفاق نیفتاده.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.