تاریخ انتشار : جمعه 21 اردیبهشت 1403 - 21:35
کد خبر : 1882

امام جمعه سرخه گفت

مقام حضرت معصومه(س) و نگاه ویژه‌ خداوند متعال به مقام دختر

مقام حضرت معصومه(س) و نگاه ویژه‌ خداوند متعال به مقام دختر

مقام حضرت معصومه(س) و نگاه ویژه‌ خداوند متعال به مقام دمقام حضرت معصومه(س) و نگاه ویژه‌ خداوند متعال به مقام دختر ختر  به گزارش پایگاه‌خبری‌تحیلی <<سرخه‌آنلاین>> حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی‌اشرف امام جمعه شهرستان سرخه در خطبه‌های نمازجمعه این هفته با اشاره به بزرگداشت سالروز تولد حضرت فاطمه معصومه (س) که آغاز آن دهه کرامت نامگذاری شده

مقام حضرت معصومه(س) و نگاه ویژه‌ خداوند متعال به مقام دمقام حضرت معصومه(س) و نگاه ویژه‌ خداوند متعال به مقام دختر ختر 

به گزارش پایگاه‌خبری‌تحیلی <<سرخه‌آنلاین>> حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی‌اشرف امام جمعه شهرستان سرخه در خطبه‌های نمازجمعه این هفته با اشاره به بزرگداشت سالروز تولد حضرت فاطمه معصومه (س) که آغاز آن دهه کرامت نامگذاری شده است. و چه اسم با مسمایی است (کرامت) کامل شدن، رفع نقص شدن، با ارزش شدن، اینها حاصل نمی‌شود مگر در خانه اهل بیت (ع).

هر خوبی‌ است هر خیری‌ است و اگر قرار است انسان به مقامی برسد از در خانه اهل بیت است، ذیل توجهات آنهاست. چه خیر دنیا، خیر آخرت و  برکات بسیاری در این دهه که آغاز او بزرگداشت ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و پایان آن ولادت آقا علی بن موسی الرضا (ع) است .

از کامالات حضرت معصومه (س) اینکه پیش از آن که به این دنیا بیایند چهار امام معصوم او را تمجید و تکریم کرده بودند.
بزرگی سرودن ایشان و ترغیب و تشویق مردم به زیارت حضرت معصومه (س) از نشانه تکریم و بزرگی مقام بالای دختر است  .


در زمان اقای رئیسی تولیت آستان قدس رو به عهده داشتن مجموعه‌ای رو تحت عنوان خادم یاری تاسیس کردن برای اینکه خدمت به امام رضا رو از انحصار حرم امام رضا به مشهد بیارن بیرون همه کسانی که در تمام نقاط کشور علاقه و محبت و عشق به امام رضا دارن دوست دارن خادم اون حضرت باشن بتونن از این عنوان بهره مند بشن کار دقیقی هم بود شما تو رساله ها هم که نگاه بکنید ببینن میگن نذر برای امام رضا  است یه موقع شما میگی آقا من فلان چیز رو نذر امام رضا کردم یک موقع فلان چیز رو نذر حرم امام رضا کردند اونی که میگه نذر حرم باید ببره فقط در خود حرم مصرف کنه اما اونی که میگه نذر امام رضا میتونه اون مبحث رو خرج هر کار خیر مستحب یا واجبی که دارای ثواب است بکنه به همین منضور در هر شهری نمایندگان استان قدس امام رضا جهت در یافت این نذورات خدمت گذار هستند

در روایات ما و در سیره اهل بیت
بسیار به دختر توجه و ملاطفت خاصی مراقبت خاصی و توجه خاصی لحاظ شده است
خدای متعال در برابر حسنات اجر و ثواب عنایت می‌فرماید نقل دیگری از آقا رسول الله یک فرزند دختر داشته آموزش دهد و از نعمت های که خداوند به او داده و آن دختر ارزانی دارد اینها را موجب رهایی او از آتش و سپری از عذاب جهنم است .
این ملاطفت و رحمت و نگاه ویژه‌ای که خداوند متعال به مقام دختر ارزانی داشته است.

وی در ادامه گفت: در دیداری که  مقام معظم رهبری با معلم‌ها داشتند حضرت آقا فرمودند دانش آموزان خودتان را با نگاه ملی تربیت کنید فرمودند یکی از ابزارهایی که باید دانش آموزان را در آن عرصه پرورش داد عرصه اجتماعی است .

کشور ما در زمینه فعالیت‌های اجتماعی خیلی فعال است.
یکی از نمونه‌های آن هلال احمر است.  بسیج سازندگی و فعالیت‌های جهادی و اردوهای جهادیست یکی از نمونه هاش است.
موکب‌ها یکی از نمونه‌های هیئت هاست یکی از نمونه‌هاش فعالیت کلی بسیج هست این حیات اجتماعی حضور اجتماعی فرزندان ما رو پرورش میدهد و بیمه میکند.

عرصه‌های دیگر که در سیل در زلزله حتی در تهاجم های ناجوانمردانه که دشمنان ما دارن در داخل کشور در حوادث  حتی همین حوادث و فلسطین حضور هلال احمر الحمدلله پررنگه کشور ما حضور بسی پررنگ است.


وی در انتهای خطبه گفت:  آمار و اخبار و اطلاعات می‌بینید پر مصرف ترین داروها در کشور ما دارو هایی است که به طور عام مصرفش با تفاوت بسیار فاحش از داروهای دیگر در صدر است.
در مورد فشار خون و بیماری‌ها و عوارض ناشی از اون هست و در بحث دیابت و بیماری‌های دیگر شبکه بهداشت تصمیم می‌گیرد .

طبیعتاً مراجعه به پزشک هزینه است غیر از هزینه های مادی هزینه های معنوی و روانی برای خود بیمار خانواده بیمار کل جامعه هزینه های خیلی را وارد می‌کند.
گاهی با پیشگیری گاهی با کنترل می‌شود این هزینه ها رو چند برابر کاهش داد.
برای اینکه تمام افراد بالای ۱۸ سال موارد خاص به شکل مشخص و متناوب فشار خون خود  رصد بشود بسیار پسندیده عمدتاً هم به صورت رایگان است.
مراجعه‌های متعدد و منظم در جلوگیری از پیشروی بیماریرموثر است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.