تاریخ انتشار : سه شنبه 1 خرداد 1403 - 18:23
کد خبر : 2015

مدیریت مصرف به جای خاموشی مدنظر توزیع برق سمنان است

مدیریت مصرف به جای خاموشی مدنظر توزیع برق سمنان است

سمنان – ایرنا – مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سمنان با بیان اینکه مدیریت مصرف جایگزین خاموشی در تابستان ۱۴۰۳ در دستور کار است، گفت: مشترکان بخش خانگی، صنعتی و کشاورزی با رعایت الگو و مدیریت مصرف در پایداری شبکه و عبور از دوره اوج مصرف تابستانی همراهی کنند.۲۱ مهٔ، ۲۰۲۴سید محمد حسینی نژاد روز

سمنان – ایرنا – مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سمنان با بیان اینکه مدیریت مصرف جایگزین خاموشی در تابستان ۱۴۰۳ در دستور کار است، گفت: مشترکان بخش خانگی، صنعتی و کشاورزی با رعایت الگو و مدیریت مصرف در پایداری شبکه و عبور از دوره اوج مصرف تابستانی همراهی کنند.
۲۱ مهٔ، ۲۰۲۴
سید محمد حسینی نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برق تنها کالایی است که همزمان با تولید مصرف می‌شود و برای حفظ پایداری شبکه باید میزان تولید با میزان مصرف متناسب و همخوانی داشته باشد و همراهی مشترکان با رعایت الگوی مصرف در ایجاد این تعادل ضروری است.
وی ادامه داد: مصرف برق باید به منظور پایداری شبکه برق کاهش یابد، چرا که اگر همکاری نباشد و مصرف افزایش یابد و خارج از کنترل باشد، به منظور جلوگیری از فروپاشی شبکه توزیع، جاره ای جز قطع برق وجود ندارد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق سمنان با تاکید بر مدیریت مصرف از سوی شهروندان به ویژه در استفاده از وسایل سرمایشی، گفت: استفاده از دور کند کولر آبی، بین ۴۰ تا ۵۰ درصد صرفه جویی در مصرف برق کولر را به همراه دارد.
به گفته حسینی‌نژاد، یکی از راهکارهای موثر در کاهش مصرف و در نتیجه صرفه جویی در هزینه قبض برق استفاده بیشتر از نور روز است به این معنا که مشترکان در طول روز می توانند با کنارزدن پرده های خانه و خاموش کردن لامپ هایی که دیگر نیازی به آنها نیست، هزینه برق خود را کاهش دهند و در مدیریت مصرف همراهی کنند.
وی اظهار کرد: استفاده از وسایل برقی و سرمایشی دارای بالاترین میزان بهره‌وری نقشی مهم در مدیریت مصرف برق دارد و انتظار می‌رود مشترکان در بخش‌های مختلف از جمله خانگی، تجاری، کشاورزی و صنعتی این موضوع را هنگام خرید لوازم سرمایشی مورد توجه قرار دهند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سمنان با تاکید بر اینکه استفاده بهینه از برق باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود، اضافه کرد: همراهی بیش از پیش رسانه ها در تحقق این راهبرد کمک می کند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، تنظیم دمای کولرهای گازی بر روی ۲۵ درجه سانتی گراد که دمای رفاه گفته می‌شود ، روشی دیگر برای مدیریت مصرف برق است و با رعایت همین راهکارهای ساده، امکان حداقل ۱۰ درصد صرفه جویی وجود دارد.
حدود ۴۰۰ هزار مشترک برق از خدمات شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان بهره‌مند هستند و ۶۰ درصد از انرژی برق در این استان به بخش تولید اختصاص دارد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.