تاریخ انتشار : جمعه 29 تیر 1403 - 17:09
کد خبر : 3497

امام جمعه سرخه:

تسلیم محض درگاه خدا، نقطه اوج آن در عاشوراست

تسلیم محض درگاه خدا، نقطه اوج آن در عاشوراست

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سرخه‌آنلاین»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی اشرف در خطبه‌های نمازجمعه این هفته سرخه با اشاره به دهه دوم عزای سیدالشهدا، گفت: عزای سیدالشهدا به مرحله‌ تبیین و تثبیت پیام عاشورا وارد شده که در این مرحله تفسیر نهضت متفاوت است. امام جمعه سرخه ضمن تقدیر و تشکر از زحمات خادمین اباعبدالله در

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سرخه‌آنلاین»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی اشرف در خطبه‌های نمازجمعه این هفته سرخه با اشاره به دهه دوم عزای سیدالشهدا، گفت: عزای سیدالشهدا به مرحله‌ تبیین و تثبیت پیام عاشورا وارد شده که در این مرحله تفسیر نهضت متفاوت است.

امام جمعه سرخه ضمن تقدیر و تشکر از زحمات خادمین اباعبدالله در دهه اول محرم، افزود: دهه اول محرم اوج شور عزای حسینی است.

وی تصریح کرد: در نواحی مختلف شهر سنت‌های متفاوتی برقرار و مراسم‌های منسجمی توسط مهاجرین در حسینیه شهدا برگزار شد

امام‌ جمعه سرخه با اشاره به مفهوم قبله شدن کربلا در ایام حزن اباعبدالله، افزود: تسلیم محض درگاه خدا بودن، نقطه اوج آن در عاشورا و کربلا سیدالشهدا است.

اشرف تصریح کرد: قبله شدن کربلا عصاره پیام همه انبیاست که تمام زندگی، افکار و عزاداری‌های ما نیز باید بر اساس پیام عاشورا باشد.

وی با اشاره به وضعیت حجاب در سطح شهر، افزود: وضعیت پوشش در سطح شهر به شکل مناسبی نیست این در حالی است که رعایت هنجارهای اجتماعی یک وظیفه همگانی است.

اشرف تصریح کرد: وضعیت افراد متفاوت است بعضی‌ها در خانواده‌هایی بزرگ شدند که ارزش‌ها را اصلاً نمی‌شناسند و واقعاً از فرهنگ دور هستند.

وی با تأکید بر آگاه‌کردن این بخش از جامعه، گفت: این ارزش‌ها برای خانواده‌های خود و اقوام تبیین و مشخص شود و به هر دلیلی هر یک از اطرافیان ما دچار مشکل است باید خود با زبان خوش‌ روی آن‌ها اثر بگذاریم.

امام جمعه سرخه با اشاره به تحولات غزه، گفت: جبهه مقاومت همچنان پیروزمندانه مقابل دشمن تا دندان مصلح و وحشی ایستاده است.

اشرف با اشاره به شروع به کار دولت و رئیس‌جمهور منتخب، اظهار کرد: امیدواریم مراسم تنفیذ رئیس‌جمهور و دولت به‌خوبی پیش رود.

وی در توصیه‌ دلسوزانه به رئیس‌جمهور، گفت: اطرافیان خود را مراقبت کرده و کسانی که ذره‌ای با مبانی انقلابی زاویه دارند را کنار بگذارد.

اشرف خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور منتخب افرادی را که به کار می‌گیرد باور به خدمت مردم داشته باشند تا دولت چهاردهم به ‌خوبی بتواند به این مردم خدمت کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.