تاریخ انتشار : شنبه 13 مرداد 1403 - 9:01
کد خبر : 3686

امام جمعه سمنان

مردم ایران خونخواهی شهید هنیه را وظیفه خود می‌دانند

مردم ایران خونخواهی شهید هنیه را وظیفه خود می‌دانند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، آیت‌الله مرتضی مطیعی، امام جمعه سمنان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان سمنان در مصلای حضرت امیرالمؤمنین (ع) این شهر، با اشاره به شهادت اندوه‌بار شهید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران اظهار کرد: با توجه به اینکه این شهید بزرگوار در خاک

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، آیت‌الله مرتضی مطیعی، امام جمعه سمنان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان سمنان در مصلای حضرت امیرالمؤمنین (ع) این شهر، با اشاره به شهادت اندوه‌بار شهید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران اظهار کرد: با توجه به اینکه این شهید بزرگوار در خاک جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسیده است، مردم ایران خونخواهی از او را وظیفه جدی خود می‌دانند.
وی تصریح کرد: رژیم منحوس صهیونیستی با ترورهای این‌چنینی در کشورمان، به نقض آشکار اصول و قواعد بین‌المللی دست زده است و از این‌رو، مجازات او یکی از وظایف جدی مردم ایران محسوب می‌شود.
امام جمعه سمنان بیان کرد: انتقام خون شهید هنیه و مجازات سخت رژیم صهیونیستی با توجه به اینکه این رژیم منحوس به خود جسارت داده و در خاک جمهوری اسلامی ایران دست به این ترور شوم زده است، یک وظیفه جدی محسوب می‌شود.
مطیعی همچنین با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی شهید هنیه اظهار کرد: این شهید والامقام تمام عمر پربار خویش را در راستای تقویت جبهه مقاومت صرف کرد و خدمات او هم در تاریخ مقاومت ماندگار خواهد بود.
وی تصریح کرد: شهید اسماعیل هنیه یکی از نیروهای مؤثر در جبهه مقاومت بود و صهیونیست‌ها با توجه به همین تأثیرگذاری تلاش کردند تا او را از پیش پای خود بردارند.
مطیعی ادامه داد: صهیونیست‌ها باید بدانند که به شهادت رساندن شهید هنیه یا سایر فرماندهان جبهه مقاومت به تقویت روحیه انسجام میان نیروهای مقاومت و پایداری جبهه مقاومت بیش از گذشته کمک خواهد کرد و آنها نمی‌توانند با این ترورهای کور به اهداف خود دست یابند.
وی تصریح کرد: شهادت شهید اسماعیل هنیه وحدت امت اسلامی و همه نیروهای جبهه مقاومت را بیش از پیش تقویت کرد و این وحدت زمینه‌ساز ظهور منجی عالم بشریت و حذف رژیم صهیونیستی از صحنه تاریخ خواهد شد.
امام جمعه سمنان گفت: امروز می‌بینیم که هر اقدام تروریستی که در جهان انجام می‌شود، یک پای آن آمریکا و صهیونیست‌ها هستند و این رژیم‌های سفاک و خونخوار باید پاسخ قاطعی مقابل جنایت‌های خود دریافت کنند.
وی با اشاره به حمایت‌های بی‌چون و چرای آمریکایی‌ها از رژیم صهیونیستی اظهار کرد: امروز آمریکایی‌ها نیز باید پاسخگوی این ترورهای بزدلانه و ناجوانمردانه باشند و به افکار عمومی پاسخ دهند که چرا ایادی‌شان در خاک یک کشور دیگر به عملیات علیه فرماندهان جبهه مقاومت دست می‌زنند.
امام جمعه سمنان ادامه داد: امروز همه جهانیان می‌دانند که «بنیامین نتانیاهو» بدون اجازه آمریکایی‌ها حتی جرأت آب خوردن هم ندارد و ساده‌لوحی است که اگر بپذیریم یک حادثه تروریستی و گذرا در به شهادت رساندن شهید هنیه رخ داده است و باید مجرمان این اقدام مجازات شوند.
وی همچنین گفت: شهید هنیه برای شرکت در آیین تحلیف رئیس‌جمهور به کشورمان آمده بود و متأسفانه در این ترور ناجوانمردانه به شهادت رسید؛ اما مردم کشورمان با حضور پرشور خود در آیین‌های بدرقه و تشییع پیکر این شهید والامقام به‌خوبی نشان دادند که تا چه اندازه از به شهادت رسیدن شهید هنیه ناراحت هستند و در عین حال، وحدت و اتحاد خود را در کنار مردم مسلمان فلسطین نشان دادند.
امام جمعه سمنان همچنین با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی و حامیان آنها در فلسطین اشغالی و نوار غزه گفت: مردم مظلوم فلسطین و همه آزادی‌خواهان در جبهه مقاومت با قدرت مقابل ظلم و ستم صهیونیست‌ها خواهند ایستاد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.