تاریخ انتشار : دوشنبه 16 مهر 1403 - 9:23
کد خبر : 5081

سرپرست نمایندگی میراث‌ فرهنگی سرخه:

جشنواره گردشگری سیب اروانه برگزار می‌شود

جشنواره گردشگری سیب اروانه برگزار می‌شود

حسن عربی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «سرخه‌آنلاین» با اشاره به برگزاری جشنواره گردشگری سیب اروانه گفت: این جشنواره هر ساله در آغاز فصل پاییز و در مهرماه در روستای اروانه برگزار می‌شود. سرپرست نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرخه ضمن دعوت از علاقه‌مندان و گردشگران نسبت به بازدید و شرکت

حسن عربی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «سرخه‌آنلاین» با اشاره به برگزاری جشنواره گردشگری سیب اروانه گفت: این جشنواره هر ساله در آغاز فصل پاییز و در مهرماه در روستای اروانه برگزار می‌شود.

سرپرست نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرخه ضمن دعوت از علاقه‌مندان و گردشگران نسبت به بازدید و شرکت در این جشنواره افزود: چهارمین جشنواره گردشگری سیب اروانه، روز جمعه ۲۰ مهرماه ۱۴۰۳ از ساعت ۹ صبح در فضای پارکینگ گلزار شهدای روستای اروانه شهرستان سرخه برگزار خواهد شد.

وی همچنین تصریح کرد: این جشنواره هر ساله با حضور پرشور مردم شهرها و روستاهای اطراف شهرستان به‌خصوص مردم و مسئولان شهرستان سرخه برگزار می‌شود.

عربی با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع در این جشنواره بیان کرد: از برنامه‌های این جشنواره اجرای مراسم آئینی، نمایش و عرضه محصولات باغی و لبنی، اجرای ترانه‌ها و آواهای محلی و برپایی نمایشگاه سوغات و صنایع‌ دستی است.

این مقام مسئول در خصوص برنامه‌های جانبی که در کنار این جشنواره برگزار خواهد شد، ابراز کرد: بازدید از غار مغار و باغات روستای اروانه از دیگر برنامه‌های این جشنواره است.

وی با اشاره به مزیت‌های برگزاری این جشنواره‌ها در مناطق روستایی اظهار کرد: رونق اقتصاد بومی و محلی، معرفی و عرضه محصولات باغی و لبنی و معرفی هویت اجتماعی و فرهنگی منطقه از اهداف برگزاری این جشنواره است.

عربی با اشاره به موقعیت کوهستانی روستای اروانه توضیح داد: قرارگیری روستای اروانه در منطقه ییلاقی و خوش‌آب‌ و هوا باعث استقبال چشمگیر گردشگران و عموم مردم از این جشنواره شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.