تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 اسفند 1402 - 18:17
کد خبر : 882

۱۱ هزار اصله نهال و درختچه در سرخه توزیع شد

۱۱ هزار اصله نهال و درختچه در سرخه توزیع شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه گفت: ۱۱ هزار اصله نهال و درختچه رایگان به مناسبت هفته منابع طبیعی در این شهرستان توزیع شد. ، مرتضی شیرعلی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه در نشست خبری با جمعی از اصحاب رسانه و مطبوعات در شهرستان سرخه به مناسبت هفته منابع طبیعی

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه گفت: ۱۱ هزار اصله نهال و درختچه رایگان به مناسبت هفته منابع طبیعی در این شهرستان توزیع شد.

، مرتضی شیرعلی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه در نشست خبری با جمعی از اصحاب رسانه و مطبوعات در شهرستان سرخه به مناسبت هفته منابع طبیعی ضمن اشاره به نقش و جایگاه خبرنگاران اظهار کرز: بزرگترین رسالت منابع طبیعی حفظ آثار و حراست از عرصه‌هاست و این اتفاق نمی‌افتد، جز با فرهنگ‌سازی که رسانه‌ها بزرگترین عامل برای تحقق این هدف هستند.
وی با اشاره به شعار امسال هفته منابع طبیعی با عنوان مشارکت مردم برای مردم گفت: بر اساس ابلاغ صورت گرفته سهم استان سمنان طی چهار سال آینده کاشت ۱۰ میلیون درخت است که این موضوع بسیار مهم و حائز اهمیت است.
شیرعلی بیان کرد: در این راستا تفاهم‌نامه‌ای با آموزش و پرورش به نام طرح شهید مرادی بسته شد که در هر مدرسه یک نهالستان ایجاد شود و در هفته منابع طبیعی بذر بین دانش‌آموزان توزیع شد و آنها با دستان خود بذر کاشتند و در تولید نهال مشارکت داشتند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه عنوان کرد: تفاهم‌نامه دیگری نیز با بسیج سازندگی شهرستان بسته شد که ۴۵ هکتار از زمین‌های بخش آباد لاسجرد با همت و کمک بسیجیان جنگل‌کاری شد.
وی به ارائه گزارش عملکردی از اقدامات انجام شده از سوی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه طی یک سال گذشته پرداخت و گفت: در سال ۱۴۰۲ بند سنگ و ملات در حوزه آبگرم به طول ۵۴۵ متر افتتاح شد و برای سال ۱۴۰۳ بند سنگ و ملات در حوزه اروانه در منطقه اشنی جانمایی انجام شده و به بهره‌برداری خواهد رسید.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه گفت: بندها باعث می‌شود که در زمان بارش و نزولات آسمانی در بالادست شدت سیل کنترل شود؛ اما کارهای منابع طبیعی هیچ وقت دیده نمی‌شود، زیرا منابع طبیعی همیشه پشتیبان است  همانند تدارکات در زمان جنگ که در انتهای خط مقدم حضور داشتند و همیشه تأثیرگذار بودند.
شیرعلی عنوان کرد: برای مبارزه با گرد و خاک در منطقه صوفی‌آباد جنگل‌کاری انجام شده و همین باعث تثبیت شن در آن منطقه شده است.
وی افزود: در حوزه صوفی‌آباد و بیابانک امسال ۸۰ هکتار جانمایی برای بیابان‌زدایی و تاغ‌کاری انجام شده است؛ همچنین ۲۰۰ هکتار در منطقه بالادست در منطقه پلیس‌راه سرخه نیز جانمایی انجام شده که بیابان‌زدایی انجام شود.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه خاطرنشان کرد: احیا و توسعه مراتع راه‌حلی برای مبارزه با فرسایش زمین و ریزگردها است که در همین راستا کنترل چرای دام، حفاظت و قرق مراتع و کپه‌کاری و بذرکاری در زمستان امسال در مراتع انجام شده است.
شیرعلی نواختن زنگ طبیعت در مدارس، جشن درختکاری و کاشت نهال در دانشگاه پیراپزشکی سرخه، بازدید از حوزه‌های آبخیزداری، دیدار با خبرنگاران، دیدار با خانواده شهدا، شرکت در نماز جمعه و برپایی میز خدمت و توزیع نهال رایگان را ازجمله برنامه‌های شاخص هفته منابع طبیعی در شهرستان سرخه برشمرد.
رئیس اداره منابع طبیعی و شهرستان سرخه اظهار کرز: امسال در سطح شهرستان سرخه به مناسبت هفته منابع طبیعی ۱۱ هزار اصله نهال و درختچه شامل سنجد، زبان گنجشک، زیتون تلخ، ارغوان، تبریزی و سرو به صورت رایگان بین مردم توزیع شده است.
شیرعلی افزود: منابع طبیعی آمادگی این را دارد، به کسانی که آب پایدار دارند در قالب ماده ۳ زمینی برای جنگل‌کاری واگذار کند که در راستای همان کاشت یک میلیارد درخت است.
وی عنوان کرد: امسال بیش از سه تن قاچاق از نوع چوب تاغ با مبلغ بیش از ۳۰۰ میلیون ریال کشف شد که پرونده به مراجع قضائی ارجاع و رأی هم صادر شده است؛ همچنین ۲۳ هکتار از اراضی صوفی‌آباد نیز خلع‌ید شد.
شیرعلی خاطرنشان کرد: از عموم مردم خواهشمندیم در صورت هرگونه تخلف، تصرف، آتش‌سوزی، قاچاق چوب و … مراتب را بلافاصله با شماره تماس‌های ۱۳۹ و ۱۵۰۴ اعلام کنند تا همکاران ما در منابع طبیعی و آبخیزداری به سرعت وارد عمل شوند.

گزارش خبرگزاری فارس از سرخه

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.